images (6)
کانال ایتا

پایان تست‌های پرهزینه میدانی؛ موتورسیکلت‌های داخلی در مسیر کیفیت جهانی

به گزارش خبرنگار حمیدیا نیوز؛ مدیر اجرایی پروژه بومی‌سازی«دستگاه تست دوام موتورسیکلت» از راه‌اندازی این سامانه منحصر به فرد در کشور خبر داد و گفت: این فناوری با کاهش زمان و هزینه تست‌ها و شناسایی دقیق نقاط ضعف، صرفه‌جویی اقتصادی کلانی برای صنعت به ارمغان می‌آورد و مصرف‌کننده می‌تواند با اطمینان خاطر بیشتری موتورسیکلت داخلی بخرد.

پایان تست‌های پرهزینه میدانی؛ موتورسیکلت‌های داخلی در مسیر کیفیت جهانی

آزمون دوام موتور یکی از مهم‌ترین تست‌های مورد استفاده برای ارزیابی طول عمر، قابلیت اطمینان، و پایداری عملکرد موتورهای احتراق داخلی است. هدف از این آزمون شبیه‌سازی شرایط واقعی و شدید کاری موتور در طول عمر مفید آن است تا اطمینان حاصل شود که موتور می‌تواند در مواجهه با تنش‌ها و شرایط سخت، عملکرد مطلوب خود را حفظ کند.

اهداف تست دوام موتور به منظور بررسی میزان فرسایش قطعات و اجزای مختلف موتور در طول زمان، شناسایی نقاط ضعف طراحی یا تولید که ممکن است منجر به خرابی شوند، بازتولید شرایط کاری موتور در رانندگی روزمره یا بارگذاری‌های سنگین و اطمینان از اینکه موتور تا حد ممکن باکیفیت و بدون مشکل در طول عمر مفید خود کار می‌کند، انجام می‌شود.

به گزارش هواپیمای واحد یزد، مصاحبه‌ای با دکتر مجید اعرابی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، مشاور و کارآفرین با سابقه، مدیرعاملی گیتی گسترش ایساتیس و مدیر اجرایی پروژه دستگاه تست دوام موتورسیکلت که با نام تجاری ELAY-AMDT رونمایی شده است، داشته که در ادامه می‌آید:

روابط عمومی؛ ابتدا کمی درباره پروژه دستگاه تست موتورسیکلت برای م بگویید. دستگاهی که با نام ELAY-AMDT رونمایی شده، اساساً چه کاری انجام می‌دهد؟
دکتر اعرابی: این دستگاه یک شبیه‌ساز پیشرفته تست دوام موتورسیکلت است که می‌تواند شرایط واقعی و متنوع جاده‌ای را، از کویر و جاده‌های روستایی پر از دست‌انداز گرفته تا مسیرهای کوهستانی، ترافیک شهری و حتی سرعت بالا در اتوبان، به صورت کاملاً کنترل‌شده در محیط آزمایشگاه شبیه‌سازی کند. این دستگاه می‌تواند وضعیت و شرایط طی کردن حداقل ۲۰,۰۰۰ کیلومتر را بر روی یک موتورسیکلت، به صورت درجا و تحت نظارت کامل، اجرا کند.

روابط عمومی؛ این شبیه‌سازی دقیقاً چه مزیتی نسبت به روش‌های سنتی تست میدانی دارد؟

دکتر اعرابی: پیش از این، برای اطمینان از دوام یک موتورسیکلت، مجبور بودیم نمونه‌ها را به صورت فیزیکی و در شرایط واقعی، برای هزاران کیلومتر در جاده‌های مختلف آزمایش کنیم. این فرآیند، بسیار زمان‌بر و پرهزینه بود. اما اکنون با این شبیه‌ساز، ما می‌توانیم با هزینه‌ای به مراتب کمتر، کل این فرآیند را در آزمایشگاه انجام دهیم. مهمتر اینکه، در حین تست، تمامی پارامترها و اندازه‌گیری‌های مورد نظر سازمان استاندارد کشور به طور دائم تحت نظارت و ثبت قرار می‌گیرد. این یعنی نقاط ضعف طراحی و ساخت، از انجین و سیستم تعلیق گرفته تا کلاچ، دنده، چرخ ها، ترمز و بدنه، در کمترین زمان و با بالاترین دقت شناسایی و قبل از ورود به خط تولید انبوه، برطرف می‌شود.

				
					https://hamidianews.ir/?p=24133