به گزارش خبرنگار حمیدیانیوز، دکتر زهره بهشتی پور معاون واحد و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: طرح پیشخوان درخواستهای دانشجویی در راستای تحول نظام اداری دانشگاه و ارتقای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان است.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام اداری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح شامل سه بخش مهم, تحول در نظام مکاتبات دانشگاه، ارزیابی و رتبهبندی کارکنان و نظام پاسخگویی سیستماتیک می باشد. در راستای اجرایی شدن این طرح بستر ایمیل پایه برای تمامی اعضای دانشگاه از جمله دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی ایجاد شده است.
دکتر بهشتی پور با اشاره به نیاز به سیستم پاسخگویی جدید، افزود: در این نظام، حامیانی تعریف شدهاند که پیگیر درخواستهای دانشجویان، کارکنان و اعضا هیئت علمی خواهند بود. درخواستها از طریق ایمیل ارسال و به حامیان ارجاع داده میشود؛ سپس حامیان جهت تسریع در روند کار و اعلام نتیجه اقدام میکنند.
وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: تکریم دانشجویان و ایجاد شفافیت از مزایای طرح پیشخوان دانشجویی است که با اجرایی شدن این سیستم، امکان نظارت بر پاسخگویی به درخواست ها و بازنگری فرآیندها در صورت لزوم فراهم خواهد شد.
معاون واحد و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد ادامه داد: طرح پیشخوان درخواستهای دانشجویی از سال جدید آغاز میشود که در آن، تیم حامیان متشکل از ۳۱ نفر برای دانشجویان، ۲ نفر برای کارکنان و ۲ نفر برای اعضای هیئت علمی اختصاص داده شده اند.
دکتر زهره بهشتی پور با اشاره به اقدامات دیگر انجام شده گفت: جلساتی برای حامیان برگزار شده که در این جلسات روند اجرای طرح و چگونگی پاسخگویی، آموزش داده شده است.
همچنین جلسات متعددی برای جمعآوری درخواستهای پر تکرار دانشجویان برگزار شده و فرآیندهای پاسخگویی به خوبی مشخص شده است. وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: با آغاز این طرح، دانشجویان میتوانند با استفاده از ایمیل، درخواستهای خود را ارسال کرده و پاسخ آنها را از حامیان اختصاصی خودشان دریافت کنند. این اقدام میتواند به بهبود تعامل دانشگاه و دانشجویان کمک شایانی کند.