به گزارش خبرنگار حمیدیا نیوز؛ مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشــور بر لزوم تصویرسازی نوین از ایران با روایتگری جذاب تأکید کرد و گفت: تمرکز اصلی این جشنواره بر تولید ویدئو خواهد بود.
مسلم شجاعی مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشــور در همایش تولید محتوای بینالمللی گردشگری با بیان اینکه تصویر ایران در ذهن جهانیان نیاز به باز تعریف دارد، بر رسالت بزرگ تصویرسازی از پیشرفتها و واقعیتهای امروز کشور تأکید کرد.
دکتر شجاعی با اشاره به الگوهای موفق جهانی اظهار داشت: همانگونه که پاریس با برج ایفل شناخته میشود، ما نیز باید ایران باشکوه را با تمام جاذبههایش به درستی به دنیا معرفی کنیم. گردشگری دارای اثرات اقتصادی بینظیری است و پیوندی ناگسستنی بین فرهنگ و اقتصاد ایجاد میکند.
وی با بیان اینکه از گردشگری رسالتی نوینتر نمیبینم، بر نقش محوری تصویرسازی و روایتپردازی تأکید و خاطرنشان کرد: انتشار یک عکس خوب یا یک لبخند در فضای مجازی میتواند در یک کانال با نشر سریع، روایتی نوین از ایران ارائه دهد. آنچه سفر را ماندگار میکند، خاطره و روایت آن است.
وی با انتقاد از کمبود روایتهای جذاب از جاذبهها افزود: ما دارای سرمایههای فراوانی هستیم، اما تا زمانی که برای آن داستانسازی نکنیم، نمیماند. مشکل اصلی در گردشگری ما، ضعف در روایتگری است.
شجاعی تولید محتوای هدفمند را گرانقیمت اما ضروری خواند و گفت: هدف این است که محتوایی تولید شود که هم گردشگری را معرفی کند و هم تولیدات فعالان را جمعآوری کرده و نقاط مختلف کشور را به همه زبانهای دنیا بازگو کند.
دکتر مسلم شجاعی با اعلام اینکه تمرکز اصلی بر تولید ویدئو خواهد بود چرا که ۶۰ درصد ترافیک دنیا مربوط به این قالب است، تصریح کرد: در نگاه ما این جشنواره ملی و بین المللی است و دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان یکی از پایههای اصلی این حرکت درگیر شده است.
وی بر لزوم تعیین استراتژی انتشار محتوا تأکید و خاطرنشان کرد: مهم این است که بتوانیم محتوای تولیدی را به درستی عرضه کنیم.
دکتر علی حسن آبادی، رییس دانشکده گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی یزد در همایش تولید محتوای بینالمللی گردشگری، برنامه زمانبندی جشنواره را تشریح کرد.
وی اعلام کرد: دوره برگزاری کارگاههای تخصصی گردشگری از ۲۰ مهرماه تا ۱۰ آبانماه خواهد بود. در این کارگاهها، کلیات شاخصها و معیارهای ارزیابی مشخص و از طریق صفحه رسمی جشنواره در اختیار شرکتکنندگان قرار خواهد گرفت.
دکتر علی حسن آبادی، رییس دانشکده گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی یزد در همایش تولید محتوای بینالمللی گردشگری، برنامه زمانبندی جشنواره را تشریح کرد.
وی اعلام کرد: دوره برگزاری کارگاههای تخصصی گردشگری از ۱۰ مهرماه تا ۱۰ آبانماه خواهد بود. در این کارگاهها، کلیات شاخصها و معیارهای ارزیابی داوری آموزش داده خواهد شد و از طریق صفحه رسمی جشنواره در اختیار شرکتکنندگان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: زمان تهیه، ارسال و انتشار محتواهای تولید شده به پیج جشنواره از ۱۰ آبان لغایت ۲۰ دیماه سال جاری می باشد.
دکتر حسن آبادی در ادامه به برنامه داوری آثار اشاره و اظهار کرد: داوری آثار از ۲۰ دی تا ۱۰ بهمن ماه انجام میشود و مراسم اختتامیه در تاریخ ۲۵ بهمن ماه همزمان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار و به آثار برتر جوایز نقدی و سفرهای ویژه به مناطق بکر ایران اهدا خواهد شد.
رییس دانشکده گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی یزد تأکید کرد: مهمترین معیار ارزیابی، میزان تأثیرگذاری محتوای تولیدشده است، محتوایی که بتواند در مخاطب تأثیر بگذارد، در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به رویکرد ملی این جشنواره، خاطرنشان کرد: این جشنواره با رویکرد معرفی ایران و با حمایت حامیان برگزار میشود و هدف نهایی، معرفی هرچه بهتر ظرفیتهای گردشگری کشور است.
سایت ثبت نام:
Www.irannaviguide.com